Etter nesten et år i lederstolen har vi stilt Erland Pettersen noen spørsmål.
1. Hva var det med denne jobben du syns var interessant da du takket ja og har det stått til forventningene?
Jeg er nok i utgangspunktet en person som liker nye og spennende utfordringer. Da jeg ble forespurt om denne jobben ble jeg umiddelbart nysgjerrig, men uten at jeg tok helt av. Men etter en grundig presentasjon av selskapet og en omvisning i fabrikken tidlig på vårparten i 2015 var det gjort. Tross at selskapet på det tidspunktet hadde lav ordreinngang og var midt inne i en vanskelig prosess så jeg fort at både mulighetene og potensiale var tilstede. Jeg kan vel med hånden på hjertet si at forventningene jeg fikk den gangen er på alle måter innfridd og vel så det. Her fremstod et selskap som overgikk mine forventninger både med tanke på kompetanse, teknologi og markedsposisjon. Min kjennskap til selskapet var ganske begrenset og således hadde jeg ikke noe klart bilde av hva jeg eventuelt skulle gå til.
2. Nå har du vært her i nesten et år, hvilke tanker gjør du deg om Midthaug nå?
Jeg gjør meg mange tanker etter nesten ett år. Mangel på utfordringer er i alle fall ikke et tema. De er der hver dag og det gjør også jobben ekstra spennende. Tryggheten for meg ligger i den samlede kompetansen vi har med fantastisk dyktige medarbeiderne i alle ledd. Det er i dag utrolig flott å se hvordan vi det siste halvåret har posisjonert oss i markedet med stor ordreinngang. Dette er en bekreftelse på at det vi leverer oppfattes som kvalitetsprodukter og at den kompetansen vi besitter er etterspurt i markedet. Med et slikt utgangspunkt er det bare opp til oss selv nå å lykkes fremover.
3. Hva er de største utfordringene til Midthaug de neste årene?
Den største utfordringene vi står fremfor nå er naturligvis å levere gode økonomiske resultater slik at vi trygger vårt eksistensgrunnlag også i fremtiden. Det er kundene vi lever av og all fokus må være rettet mot å gjøre disse fornøyd. I dag lykkes vi godt med omsetningen, men nå er fokuset god gjennomføringsevne. Det handler om å kunne levere rett første gangen og med det også sikre et fortsatt godt omdømme i markedet.